Hela bostadskomplexet Kronprinsen är sedan i går eftermiddag utan ström och värme. En omfattande översvämning i det stora garaget slog ut elcentralen för hela bostadskomplexet som inrymmer över 700 lägenheter. Eftersom man inte kunde pumpa ut vattnet från garaget kunde inte strömmen kopplas på. Under natten var ett tusental av de boende utan ström och värme. Flera hundra åldringar bor i bostadskomplexet och i nuläget är det oklart om deras trygghetslarm fungerar utan ström. Under morgonen kommer troligen någon form av kriscentra att öppnas i bottenvången på bostadskomplexet. Alla Kronprinsens affärer och restauranger utom en matvarubutik som ligger utåt Regementsgatan är strömlösa. I nuläget är det oklart när strömmen kan förväntas vara tillbaka men sannolikt handlar det om många timmar in på måndagen säger en person på platsen. Inte ens flygvarningsljusen på taket av den 80 meter höga byggnaden var tända under natten.
Hela Kronprinsen komplexet strömlöst
