2014-09-02


Mödosamt jobb med att strömsätta Kronprinsen

En lastbil körde i kväll runt bland de fyra nödgeneratorna som står vid Kronprinsen med mindre dieseltankar. Varje nödgenerator dra många liter i timmen och behöver regelbundet tankas. För några timmar sedan lade en av nödgeneratorna av men elektrikerna på platsen kunde snabbt reparera den och efter en halvtimme var strömmen åter tillbaka. Arbetet med att byta ut de vattenskadade transformatorerna i Kronprinsen garaget kommer att fortsätta under morgondagen.