Redan i första halvlek brände både HIF- och MFF-supportrarna en stor mängd bengaler. I andra halvlek kunde MFF-supportrarna bränna ytterligare ett hundratal bengaler ostört. Poliser som var kommenderade till matchen berättar att de tyckte det var konstigt att ingen ingrep mot bengalbrännarna. ”Det är likadant varenda gång”, säger en av poliserna. Hur mycket dagens bengalbränningar kommer att kosta MFF är i nuläget oklart.
Bengalbrännarna fick jobba ostört hela matchen
