Ett ödehus på Malmövägen vid PGA Golfbanan utanför Bara sattes vid 15.10-tiden i brand. Enligt ett vittne skall ungdomar ha synts vid byggnaden i samband med att branden startade. När Brandstyrkorna från Malmö och Svedala kom fram brann det kraftigt inne i byggnaden. Rökdykare gick in i byggnaden från baksidan och påbörjade släckning. Men efter en stund fick brandpersonalen ge upp då branden hade spritt sig upp i takkonstruktionen. Rökdykarna togs ur och byggnaden läts brinna upp kontrollerat. En representant från ägaren PEAB kom till platsen och samverkade med brandpersonalen. En polispatrull sökte i närområdet efter de ungdomar som vittnet tidigare sett vid brandplatsen. Enligt representanten från PEAB skulle den nu totalförstörda byggnaden renoveras.
Anlagd brand i ödehus på Malmövägen vid PGA Golfbanan utanför Bara
