Två hästar fick avlivas på grund av det höga vattenståndet i Öresund i kväll vid 21-tiden. Hästarna hade betat på stranden vid E6:an strax söder om Landskrona. En uppringare till SOS och polisen hade tidigare på dagen påtalat att hästarna for illa. Men först på eftermiddagen kvällen drogs räddningsinsatsen igång och då var hästarna svårt nedkylda och en veterinär bedömde att de måste avlivas.
Två hästar fick avlivas på grund av det höga vattenståndet i Öresund i kväll vid 21-tiden
