2006-10-30


Anlagd brand i personbil på Hyacintgatan Holma vid 01

Anlagd brand i personbil på Hyacintgatan Holma vid 01.30-tiden i natt. När brandstyrkan från Hylliestationen kom fram brann det inifrån lyxbilens kupet utrymme. Branden kunde omgående släckas. Samma bil brann två dygn tidigare på samma plats. Vid det första tillfället slocknade branden av sig själv men en kraftig lukt av bensin kändes inne från bilens kupéutrymme. Bränt papper på utsidan av bilen vittnade om att någon hällt bensin in genom en krossad ruta och därefter tänt pappret som låg ut genom fönsterresterna. Branden slocknade troligen på grund av regnet den gången. Men i natt fick branden ordentligt fäste och bilen blev förstörd. Vid det första brandtillfället skrev polisen en anmälan, men bilens ägare gick inte att nå. Vid dagens brand syntes inte polisen till på brandplatsen.