2009-06-19


Träd föll på Persborg vid 15-tiden

En större del av ett träd föll vid 15-tiden ner bakom Persborgstorget i Malmö. Som tur var gick ingen under trädet när det brakade i marken. På gångbanan där trädresterna låg brukar barn och vuxna att passera hela tiden. Brandpersonal från Jägersrostationen sågade upp delarna för att kunna frigöra gångbanan som även är brandväg. Efter en halvtimmes sågande var det mesta av trädet bortrensat. Troligen berodde trädfallet på att det bildats röta och försvagat trädet så det slutligen kollapsade.