2012-04-15


Svårsläckt bilbrand på Segevångsgatan

Brandkåren från Centrumstationen larmades vid 02.50-tiden till en bilbrand på Segevångsgatan. När brandstyrkan kom fram var bilen helt övertänd och branden hotade att sprida sig till närstående bilar. En rökdykare försökte under ca 10 minuter att släcka branden som visade sig vara svårsläckt då bensin återtände hela tiden. Efter en stund lyckades en annan brandman släcka branden med en pulversläckare och insatsen kunde avslutas. Vad som orsakat bilbranden är i nuläget oklart. Ytterligare en närstående bil skadades av den enorma värmeutvecklingen.