En polispatrull hamnade vid 20.30-tiden i trängt läge på Burögatan i hamnen. Polispatrullen skulle kontrollera danska motorcyklister som kört vårdslöst. Under kontrollen anslöt ett stort antal danska motorcyklar till platsen och polispatrullen fick kalla på hjälp. Efter en stund anslöt ett tiotal polispatruller och de danska mc förarna skingrades. Polisen kunde nu i lugn och ro bötfälla ett antal danskar som kort vårdslöst med sina motorcyklar. Vid 21-tiden hade de flesta av danskarna lämnat platsen.
Stökigt på Bjurögatan vid Dansk MC-träff
