Uppmärksamma privatpersoner larmade brandkår och sjöräddning om en simmar som kommit långt ut i Öresund utanför Västra hamnen vid 21-tiden. En lotsbåt och flera båtar från Sjöräddningssällskapet ryckte ut och efter ca 15 minuter hade man hittat den nerkylda och utmattade simmaren. Simmaren togs ombord på lotsbåten som sedan gick lotsbåten in i Västra hamnen där man fick vänta i över 10 minuter på att en ambulans skulle hinna fram. Den nerkylda mannen fördes sedan in i ambulansen för kontroll. I nuläget vet man inte varför den simmande mannen hamnat så långt ut i sundet.
Simmare räddades av sjöräddningen i Öresund
