2008-10-30


Polis hittade vapen och narkotika på balkong

Polisen gjorde vid 01.50-tiden ett större baslag av narkotika och vapen på Kronotorpsgatan i Malmö. En person hade tagit sig upp på en balkong till en hyreslägenhet på första våningen. Lägenhetsinnehavarna larmade polisen som hittade en större mängd narkotika och två vapen i mannens tillhörigheter. Mannen syntes dock inte till och trots att hundpatrull letade i närområdet hittades inte den misstänkte mannen. Varför mannen tagit sig upp på balkongen vet man inte men en trolig orsak kan vara att han helt enkelt tagit fel balkong. Narkotikan och vapnen togs i beslag och är ny i tryggt förvar hos polisen.