2011-11-14


Ny anlagd sophusbrand i Alnarpsparken

Brandkåren från Lomma, Staffanstorp och Burlöv larmades vid 19.20-tiden till ett brinnande sophus i Alnarpsparken. När första brandstyrkan från Lomma anlände hade privatpersoner tömt tre brandsläckare och några spannar med vatten på de brinnande sopkärlen. Enligt brandbefälet hade detta rådiga ingripande av privatpersonerna dämpat branden så den inte fick fäste i byggnadens takkonstruktion. Då området tidigare drabbats av otaliga anlagda bränder satte polisen in polishundar i sökandet efter dem som satt fyr. Efter ca 10 minuter fick de ge upp sökandet med polishundar då många personer rört sig i det aktuella området. Polisen förhörde flera personer som eventuell sett något i samband med händelsen som enligt polisen rubriceras som skadegörelse genom brand.