En misstänkt rånare greps av polisens hundpatrull efter ytterligare ett misslyckat rånförsök i Arlöv vid 23.30-tiden. Polisen och ambulanser larmades till Shellmacken vid Västkustvägen i Arlöv vid 22.40-tiden. På macken stod en personbil med utlösta airbags och personerna som befunnit sig i bilen hade flytt till fots från platsen då bilen hade fått punktering på flera hjul och var obrukbar. Saker på platsen tydde på att personerna i den krockade bilen försökte råna den kvällsöppna macken och bilen togs i beslag av polisen. Flertalet hundpatruller befann sig i området runt Arlöv och efter en stund fick man upp ett spår som ledde mot Pågatågsstation vid Burlövs centrum. Där försökte en ynglingen som greps gömma sig undan för polisen i ett djupt dike. Ytterligare misstänkta stoppas kort senare av en polispatrull i en personbil på E22-an i höjd med Arlöv. Varför bilen med de misstänkta stoppades av polisen på E22-an är i nuläget oklart. I lördags försökte flera beväpnade rånare att råna en bensinmack på Batterigatan Toftanärs i utkanten av Malmö. Rånet misslyckades och rånare flydde från platsen i en bil. I måndags försökte flera rånare råna Pressbyrån på Hyllie Boulevard men även detta rån misslyckades och rånarna försvann tomhänta från platsen. Dagens rånförsök var det tredje i raden där rånarna misslyckades. Troligen körde de på en refug i närheten av macken varvid flyktbilen blev obrukbar och rånarna fick fly från platsen till fots.
Misstänkt rånartrio greps i Arlöv efter misslyckt rån
