2012-06-25


Minnesstund i Veberöd efter dödsmisshandeln

Hundratals personer samlades på söndagskvällen för att delta i en minnesstund för den dödsmisshandlade ynglingen i Veberöd. Stämningen var dyster och många grät öppet. Efter minnesstunden gick många vidare till Veberödskyrka som höll kvällsöppet för att ta emot sörjande. Prästen prästen Stig Alenäs var själv med i kyrkan och tog emot de som kom. Vid 21.30-tiden fans fortfarande flertalet personer kvar på platsen för dödsmisshandlen. Många satte levande ljus och lade blommor medan andra stod tysta. Till platsen kom även flera av de som varit på festen vid den tragiska misshandlen. En av dessa ynglingar blev själv misshandlad och fördes medvetslös till sjukhus. Men efter någon dag repade han sig och kunde ta sig till minnesstunden för att hedra sin nu avlidne kompis. Pappan till den avlidne ynglingen var nedbruten av händelsen. Han berättade bland annat om att hans son alltid gick imellan när vänner hamnade i bråk. Detta slutade med att själv dog kontaterar nu den sörjande pappan.