2008-03-22


Marincentrat i Limhamn invigt i dag

Flera hundra personer trotsade snöyran och tog sig under lördagen till Småbåtshamnen där Limhamns Marincenter invigdes kl 12. Lokalerna är på 2 000 kvadratmeter och innehåller varv, skeppshandel, segelmakare, två olika båtmäklare och ett kranbilsföretag. Lasse Larsson, ordförande för Hamnbolaget som äger lokalerna, berättade vid invigningen att man hade börjat prata om projektet 2006 och att allt sedan hade gått i snabb takt fram till dagens invigning, som hade planerats till påsken – en tid som av tradition utgör startpunkten för båtsäsongen. Under invigningen klipptes bandet med förenade krafter av en representant för respektive verksamhet, en orkester spelade och besökarna bjöds på tilltugg medan de hade möjlighet att bekanta sig med de nya lokalerna. Och de många båtintresserade besökarna hoppades med all säkerhet på en lång och härlig båtsäsong utan alltför mycket snö i fortsättningen.