Brandkåren larmades vid 01.40-tiden till en misstänkt garagebrand på Thomsons väg. Grannar i en hyresfastighet ovanför garaget kände röklukten och larmade brandkåren. Enligt uppgift skulle en person finnas kvar i det brinnande garaget. När räddningsstyrkorna kom fram visade sig uppgifterna stämma. En man eldade i en tunna nere i garaget för att hålla sig varm. Garaget var under renovering och mannen hade olovligen tagit sig in genom att bryta upp en port. Mannen som är känd av polisen sedan tidigare avvisades från det tomma garaget. Enligt brandpersonalen är det inte så bra att elda i ett slutet och oventilerat utrymme då det bildas koloxid, vilket i höga doser kan vara dödligt.
Man eldade i garage för att hålla värmen
