En kabeleldare satte vid 20-tiden fyr bakom fastigheterna på Isbergsgatan i Västra Hamnen. Flertalet personer larmade brandkåren som ryckte ut med stora styrkan från flera stationer då det först befarades att det brann i en byggnad. När styrkan från Centrumstationen anlände kunde man konstatera att det rörde sig om en kabelbrand på en gräsmatta. Branden visade sig vara av den mer svårsläckta sorten. Först kastades resterna ner i vattnet, men en del flöt och brann i hamnbassängen och brandpersonalen tvingades därefter använda en brandsläckare för att kunna släcka de brinnande flytande brandresterna.
Kabeleldare orsakade stor utryckning
