Hundägaren vars hund i går bet ihjäl en yorkshireterrier på Augustenborg har enligt polisen 2007 delgivits att ha munkorg och koppel på sin hund efter det att den bitit ihjäl en tax i samma bostadsområde. I maj i år kom ytterligare en anmälan mot hundägaren om att dennes hund ska ha tagit sig in på ett dagis och jagat barnen. Samtidigt inkom uppgifter till polisen om att samma hund skulle ha bitit en gammal dam i benet, men polisen kunde inte hitta någon målsägare i detta ärende och anmälan lades ned i brist på bevis. I veckan kommer polisen att titta närmare på helgens tragiska händelse med den ihjälbitna yorkshireterriern. Sannolikt kommer hundägaren även denna gång att få förordnande med att förse hunden med munkorg och ett eventuellt koppeltvång.
Hundägare tidigare inblandad i hundbråk
