Många flyktingar kom under kvällen till centralen i Malmö där de möttes av bland annat Migrationsverket och diverse frivilligorganisationer. En polis på platsen berättar att polisen inte haft några problem med fylkingarna vid centralstationen under senaste tiden. Men vissa av de frivilliga organisationerna har vid vissa tillfällen kommit med felaktiga rykten som ställt till det lite på platsen.
Flyktingar vid centralstationen i Malmö
