Vid 20-tiden larmades brandkår och polis till en större byggkran på Bankgatan i centrala Lund. SOS hade fått larm om att flertalet personer tagit sig upp i kranen och körde den på ett vårdslöst sätt. Flera personer såg själva händelsen och många oroades då det såg farligt ut när folk var långt ute på själva kranarmen. När räddningsstyrkan och polisen kom fram såg de ett antal personer lämna kranen. Enligt uppgift på platsen hade byggarbetarna haft någon form av personalfest som tydligtvis fortsatte uppe i kranen. Polisen på platsen identifierade de personer som kom från kranen men någon anmälan upprättades inte.
Firmafest fortsatte uppe i byggkran
