2006-08-18


Festivalfylleriet fortsatte i något mindre omfattning på lördagskvällen

Festivalfylleriet fortsatte i något mindre omfattning på lördagskvällen. På Stortorget omhändertogs flertalet berusade personer av ordningsvakter och polis vid 22-tiden. Enligt Davidshalls polisstations befäl Lennart Nilsson så hade de 5 fyllerister sittande vid 22-tiden. Lennart Nilsson berättar att det är mindre än vad de hade under gårdagen vid samma tid, men han tillägger att vissa av de berusade transporteras till beroendecentrum och vissa körs till bostaden. Enligt uppgift från en polis i kommenderingen är det troligt att polisaspiranterna som var med och omhändertog berusade i stor omfattning har fått tillsägelse om att bara ta de värsta fyllorna i dag. På detta sätt hoppas polisen på att man skall undvika att fylla fyllecellerna på samma sätt som skedde under gårdagsnatten.