2005-05-08


En brand i ett radhusförråd på Rågåkersvägen Oxie utbröt vid 05

En brand i ett radhusförråd på Rågåkersvägen Oxie utbröt vid 05.15-tiden i morse. Kvinnan i huset vaknade av röklukt och väckte sin man. Paret konstaterade att det kom rök ifrån förrådet som ligger intill radhuset. Mannen påbörjade släckning med en pulversläckare och brandkåren larmades. När brandstyrkan från Jägersrostationen kom fram till platsen var branden i det närmaste släckt. Men brandmännen lämpade ut lite brunnet bråte och vädrade ut rök från både förrådet och själva radhuset. Familjen hade under gårdagen linoljat trägolvet utanför förrådet. Troligt vis är det trasor med linolja som självantänt, säger brandbefälet på platsen. Branden hade startat just där linoljan och trasorna förvarades i förrådet. Polisen spärrade av förrådet i väntan på teknisk undersökning. Men själva radhuset klarade sig undan med minimala rökskador.