Brandkåren larmades vid 17.15-tiden till en villabrand på Grangatan i Lomma. Det visade sig vara en Julgran som brann i vardagsrummet. Branden hade fått ordentligt fäste och brandkåren satte in två rökdykargrupper för släckning och vädring. Personerna som skulle genomföra en julgransplundring med tomtebloss lyckades att ta sig ut från villan och skadades inte av brandröken. Villans blev kraftigt skadad av rök och spärrades av i väntan på polisteknisk undersökning.
Brandkåren larmades vid 17
