Brand i en husvagn på utsiktsplatsen i höjd med Öresundsbron vid 16.10-tiden. Öresundsbropersonalen såg rök i sina kameror och larmade brandkåren. När brandstyrkan från Hylliestationen kom fram brann det kraftigt i en husvagn i grönområdet en bit från Öresundsbron. Brandpersonaln fick dra slang ett hundratal meter för att nå fram till den brinnande husvagnen. En gasoltub stod i den brinnande husvagnen och rökdykarna gick försiktigt fram i händelse av att en gasolexplosion skulle uppstå. Efter ca 30 minuter var släckningsarbetet avklarat. Bara 50-talet meter från den brinnande husvagnen stod ytterligare två utbrända husvagnsvrak. På platsen fanns också spår efter kabeleldning. Varför kommunen inte tagit bort de övergivna husvagnarna och husvagnsresterna är oklart. En person som brukar gå med hunden i området såg brandkårens släckningsarbete och ansåg att det var tråkigt att strövområdet mer och mer förvandlats till en soptipp.
Brand i skrothusvagn på skräpigt Lernacken
