2009-03-14


Anlagd bilbrand på Svansjögatan

Brandkåren från Hylliestationen larmades vid 05.15-tiden till en bilbrand på Svansjögatan av ett tidningsbud. När brandstyrkan efter några minuter anlände brann det genom framrutan och en sidoruta på bilen. Brandpersonalen kunde släcka branden innan bilarna intill han få några skador. Branden är med stor sannolikhet anlagd och polisen skrev en anmälan om skadegörelse genom brand.