2007-06-25


En BMW-jeep kraschade ner i kanalen vid centralstationen i Malmö vid 05-40-tiden

En BMW-jeep kraschade ner i kanalen vid centralstationen i Malmö vid 05-40-tiden. Vittnen såg två personer kravla ut ur bilen innan bilen sjönk. Brandkåren sände ner två vattendykare och en ytbärgare för att sökte efter fler personer som eventuellt funnits i bilen. Efter en halvtimmes sökande i och runt bilvraket togs dykarna upp och räddningstjänsten avslutades. Flera polispatruller sökte efter två blöta personer i riktning upp mot Stortorget. Vid 07-tiden hade inga personer hittats. På Norra Vallgatan syntes minst 60 meter långa bromsspår. Sista biten hade bilen sladdat på en gräsmatta för att slutligen rulla ner i vattnet.