2005-01-08


Väktare från Securitas upptäckte vid 04

Väktare från Securitas upptäckte vid 04.30-tiden att det brann på Jägershills koloniområde i utkanten av Malmö. Väktarna larmade brandkåren och tog sig in på koloniområdet för att titta närmare på vad det var som brann. Man kunde snabbt konstatera att en kolonistuga var i det närmaste övertänd. Efter ca 15 minuter anlände brandstyrkan från Centrum och Jägersrostationen . Brandmännen kunde begränsa branden till en stuga trots den hårda vinden. Som tur var låg ingen annan stuga i närheten av gnistregnet. Huruvida någon befann sig i stugan gick inte att se då stugan i det närmaste var uppbränd. Varför stugan börjat brinna vet ingen i nuläget.