Brandkåren larmades vid 16-tiden till ett större dieselutsläpp från en lastbil på E6-an norrgående vid Lomma trafikplats. Lastbilen fick bärgas från platsen och både diken och vägbana fick saneras. Under saneringsarbetet stängdes E6-an norrgående av varvid långa bilköer bildades. Vad som orsakat läckaget från lastbilen är i nuläget oklart. Först vid 20.30-tiden var alla körfälten på E6-an norrgående öppna igen.
Diesel läckande lastbil stoppade trafiken på E6-an
