2017-10-14


Bilbrännare slog till i Lomma på fredagskvällen

Tre anlagda bilbränder på två olika adresser i Lomma vid 22-tiden. Första larmet om bilbrand kom vid 22.05 på Esplanaden. En bil parkerad i närheten av andra bilar hade satts i brand. Några minuter senare 22.16 kom nästa larm om brinnande bilar på en parkeringsplats på Slättängsgatan. Där brann två bilar på en parkering ca 20-talet meter ifrån varandra. Lomma har tidigare förskonats från bilbrännare men i dag var det dags för Lomma att drabbas av denna nymodiga brottslighet.