2017-06-30


Bil sprängdes på Gymnasistgatan vid 20-tiden

Någon form av mindre sprängladdning detonerade vid en bil på Gymnasistgatan strax efter 20-tiden i kväll. När polisen kom fram kunde man se tydliga skador efter detonationen. Många i området hade hört en hög smäll. Någon hade tämt en pulversläckare vid bilen då sannolikt en mindre brand uppstått efter detonationen. Polisen spärrade av platsen och rekvirerade både bombtekniker och polistekniker till platsen. Vid 22.30-tiden kom polisens tekniker till platsen för att undersöka parkeringsplatsen och den skadade bilen i jakt på eventuella bevis.