Brandkåren larmades vid 22.40-tiden till en brinnande utebandyplan på Slottsstaters skola. Först framme var en polispatrull som tömde sin medhavda pulversläckare. Men efter en stund tog branden åter fart och som tur var kom brandstyrkan från Hylliestation då fram. Snabbt kunde branden släckas med slangledning. Polisen upprättade en anmälan om skadegörelse genom brand då det var uppenbart att träsargen inte självantänt.
Brand i bandyplan på Slottsstadens skola
