En mopedist blev vid 18.40-tiden påkörd av en bilist på Fosievägen. När räddningsmanskapet kom fram var den skadade mopedisten redan borta. Privatpersoner hade hjälpt den skadade till akuten som ligger bara någon kilometer från olycksplatsen. Brandpersonal sanerade olycksplatsen på mindre mängder glas och annat bråte innan man lämnade platsen.
Skadad mopedist kördes till sjukhus i privatbil
