En vänsterdemonstration startade vid 19-tidem på Möllevångstorget. Efter en halvtimmes tid gick demonstranterna i samlad tropp ner mot Stadshuset via Södra Förstadsgatan skanderandes antirasistiska slagord. Vid 20-tiden nådde man fram till Stadshuset där flera personer talade. Uppenbarligen var demonstranterna inte nöjda med valresultatet och Sverigedemokraternas framgångar. Även polisens närvaro störde demonstranterna som mestadels kom från den extremare delen av vänsterrörelsen. Efter talen vid Stadshuset gick demonstranterna vidare mot Möllevångstorget där andra talare tog vid och först vid 21.30-tiden var demonstrationen slut.
Vänsterdemonstration utanför Stadshuset
