2012-04-17


Ny brand på Fosie industriområde

Brandkåren från Jägersrostationen larmades vid 23.20-tiden till en skåpbilsbrand på Stenyxegatan. När brandstyrkan kom fram stod en helt övertänd skåpbil i en vändzon invid järnvägsspåren. Både polis och brandpersonal har svårt att finna någon naturlig brandorsak. Inga personer syntes till på eller i närheten av platsen. De senaste dagarna har området drabbats av flera misstänkt anlagda bränder. I går brann ett större bygglager och för ytterligare någon dag sedan brann en bil på en cykelbana.